ČLÁNKY A NÁVODY PRO KLIENTY

Co je to analýza klíčových slov?

Analýza klíčových slov je dokument, který obsahuje tabulku se všemi klíčovými slovy (nebo chcete-li vyhledávacími výrazy), které uživatelé používají, aby vyhledali přímo vaši značku, vaše služby nebo vaše produkty. Je to takový základní dokument, bez kterého se neobejde dobrý copywriter, SEO specialista ani dobrý PPC specialista / online markeťák.

Analýza obsahuje slova, která lidé používají k vyhledání přesně vašich služeb či produktů včetně konkrétního čísla, kolikrát byl daný výraz použitý za měsíc v Googlu a v Seznamu. Například nabízíte trénink problémových psů, ale díky analýze zjistíte, že lidé vaši službu hledají nejvíce pod „trenér psů“, druhá nejvyhledávanější volba  „cvičák psi“ (to jsem si vymyslela, to je jen pro příklad). Analýza obsahuje i další hojně používané výrazy. Na vás (respektive na příslušných specialistech) je tedy při tvorbě reklam i webu rozhodnutí, zda se budete snažit nalákat uživatele na nejvíce vyhledávaná slova, kde je ale největší konkurence, nebo se zaměříte např. na druhé, třetí, čtvrté nejhojněji vyhledávané slovo, na které konkurence tolik necílí, ale vy třeba díky perfektnímu SEO odchytíte všechny uživatele a ve výsledku to pro vás bude možná přínosnější. Toto rozhodování záleží z velké části na konkurenci ve vašem oboru.

Analýza klíčových slov je tedy něco, na základě čeho lze vymyslet strategii, nemusíme slepě využívat pouze nejvyhledávanejší klíčová slova.

K čemu se analýza klíčových slov používá?

Jako první ji použijeme po tvorbu struktury webu, je proto dobré si analýzu nechat vyhotovit předtím, než vůbec začnete přemýšlet, jak by měl vypadat nový web. Dále ji použijete pro SEO titulky a meta popisky stránek webu, a je nezbytné do analýzy nahlížet při tvorbě textů na webu, nadpisů, názvů stránek i alt popisků obrázků. Toto se opravdu vyplatí nepodcenit, následně se to vrátí v tom, že vám poroste organická návštěvnost, tedy návštěvy z vyhledávání na Googlu či Seznamu. Na rozdíl od návštěv z reklam je to ZADARMO! 😀 A to potěší.

Analýzu klíčových slov (ve zkratce AKW) dále použije PPC specialista při tvorbě struktury kampaní a při tvorbě textů pro jednotlivé reklamy. Pokud vám někdo dělá PPC bez použití analýzy klíčových slov, jsou to jen dohady a střílení naslepo.

Kolik to stojí?

To je otázka, pro malý web od freelancera může stát od 4tis., od agentury může stát i desítky tisíc.

Proč je to tak drahé? Jednak samozřejmě proto, že musíte mít určité znalosti, které stojí čas a peníze nabýt, jednak jsou na to potřeba placené nástroje, které sbírají data a následné třídění slov do tabulek je opravdu časově náročná záležitost. Analýze navíc předchází konzultace s klientem a dobré pochopení byznysu, aby analýza byla co nejvíce na míru a co nejvíce přínosná danému klientovi.

dělám pouze pro své klienty takovou „malou“ analýzu z dostupných free zdrojů, pokud nechtějí investovat do komplexní analýzy, ale zároveň potřebují něco, na čem stavět.

Jak vypadá AKW?

Nevíte si rady?

Neváhejte se ozvat, nebo rovnou poslat zcela nezávaznou online poptávku.

Zuzana Fílová

Zuzana Fílová

Autorka článku, webový tvůrce a grafik

„Baví mě vytvářet weby tak, aby byly vizuálně atraktivní, ale zároveň co nejvíce funkční a optimalizované pro vyhledávače.“

Může vás také zajímat