ČLÁNKY A NÁVODY PRO KLIENTY

SEO

Co je to SEO?

SEO neboli search engine optimization je optimalizace webů pro vyhledávače. Jedná se o soubor metod, které pomohou vašemu webu, aby se umísťoval co nejvýše ve výsledcích vyhledávání (výsledky vyhledávání jsou ty stránky, které vám Google či Seznam nabídne po zadání výrazu, který hledáte, viz obrázek níže).

Často se stává, že si někdo udělá webové stránky a potom se diví, proč nejsou dohledatelné přes Google či  Seznam. Důvod je jednoduchý: web není optimalizovaný pro vyhledávače („nemá SEO“). Podívejte se na přiložený obrázek – první pozice jsou vyhrazené pro reklamu (PPC reklama), pod ní se nachází první přirozené výsledky vyhledávání (tedy ty neplacené). Předních pozic v neplacených výsledcích vyhledávání se zpravidla dosáhne jen díky důsledné a dlouhodobé práci na SEO, obzvlášť ve vysoce konkurenčním oboru.

Co je to SEO?

Co se stane, pokud můj web nebude optimalizovaný pro vyhledávače?

SEO je nutné provést, aby se na váš web vůbec někdo dostal přímo z vyhledávače, jako je například Google nebo Seznam. Bez SEO může mít web i nulovou návštěvnost. Je to jako kdybyste si otevřeli cukrárnu ve velkém měste, ale nedali na ni nápis Cukrárna a neměli žádnou výlohu. Jak by se o ní někdo dozvěděl? Lidi by pravděpodobně chodili kolem, aniž by vůbec věděli o vašich skvělých výrobcích. Stejně tak je potřeba náležitě označit váš web, aby vyhledávače (Google, Seznam) věděly, co na stránkách je, co nabízíte a mohly pak váš webový obsah servírovat uživatelům, kteří hledají přesně to, co nabízíte.

jak funguje seo - obrázek

Kdy začít řešit SEO?

Optimalizaci pro vyhledávače zohledňujeme nejlépe už při tvorbě webu pomocí on-page SEO (vše, co se dá udělat v rámci vašeho webu) a začínáme takzvanou analýzou klíčových slov. Po vytvoření webu také pracujeme na off-page SEO (SEO, které se tvoří mimo váš web) pomocí zpětných odkazů na web. Každopádně je to běh na dlouhou trať, protože mimo jiné vyhledávače zohledňují také stáří webu nebo stránky. Aby byly výsledky co nejlepší, je nutné o web trvale pečovat.

SEO specialista versus programátor
čekání na reakci googlu po onpage změnách
klíčová slova

Web bez SEO je jako kdybyste si otevřeli cukrárnu, ale nedali na ni nápis Cukrárna a neměli žádnou výlohu. Dovnitř by vešel jen někdo, kdo by se ztratil, chtěl něco úplně jiného nebo známý, který vás už zná přes jiný kanál – třeba maminka! 🙂

Na webu je spoustu článků o tom,  „jak dělat SEO“, doporučuji například článek SEO průvodce pro začátečníky nebo článek Co je to SEO – (optimalizace pro vyhledávače) v roce 2018. Důležité ale je na SEO opravdu myslet již před výrobou webu. Ideální postup je zjistit, jak vaši potenciální klienti vůbec vaše produkty hledají. Jaké výrazy používají. Abychom toto zjistili, je třeba udělat tzv. analýzu klíčových slov, z ní potom vytvoříme strukturu webu. To je první krok k úspěšnému webu. Následně aplikujeme veškerá pravidla SEO, ať už při tvorbě textů (copywritingu), tvorbě URL, titulků a popisků stránek, správné struktuře nadpisů apod. V rámci optimalizace je také dobré věnovat se lokální SEO. Je třeba dbát opravdu na plno věcí, ale vy se nebojte, na vše budu myslet já a vy si následně budete moci užít funkční web.

Pokud máte dobře udělané SEO, ušetří vám to v budoucnu výdaje za reklamu, zákazníci si vás najdou sami.

čekání na reakci googlu po onpage změnách
SEO specialista versus programátor

Nevíte si rady?

Neváhejte se ozvat, nebo rovnou poslat zcela nezávaznou online poptávku.

Zuzana Fílová

Zuzana Fílová

Autorka článku, webový tvůrce a grafik

„Baví mě vytvářet weby tak, aby byly vizuálně atraktivní, ale zároveň co nejvíce funkční a optimalizované pro vyhledávače.“

Může vás také zajímat