Co je to SEO?
SEO neboli search engine optimization je optimalizace webů pro vyhledávače. Jedná se o soubor metod, které pomohou vašemu webu, aby se umísťoval co nejvýše ve výsledcích vyhledávání.
Podívejte se na přiložený obrázek – první pozice jsou vyhrazené pro reklamu (PPC reklama), pod ní se nachází první přirozené výsledky vyhledávání (tedy ty neplacené). Prvních pozic se zpravidla dosáhne jen díky důsledné a dlouhodobé práci na SEO, obzvlášť ve vysoce konkurenčním oboru.
Co se stane, pokud můj web nebude optimalizovaný pro vyhledávače?
SEO je nutné provést, aby se na váš web vůbec někdo dostal přímo z vyhledávače, jako je například Google nebo Seznam. Bez SEO může mít web i nulovou návštěvnost. Je to jako kdybyste si otevřeli cukrárnu ve velkém měste, ale nedali na ni nápis Cukrárna a neměli žádnou výlohu. Jak by se o ní někdo dozvěděl? Lidi by pravděpodobně chodili kolem, aniž by vůbec věděli o vašich skvělých výrobcích. Stejně tak je potřeba náležitě označit váš web, aby vyhledávače (Google, Seznam) věděly, co na stránkách je, co nabízíte a mohly pak váš webový obsah servírovat uživatelům, kteří hledají přesně to, co nabízíte.

Kdy začít řešit SEO?
Optimalizaci pro vyhledávače zohledňujeme nejlépe už při tvorbě webu pomocí on-page SEO (vše, co se dá udělat v rámci vašeho webu) a začínáme takzvanou analýzou klíčových slov. Následně také pracujeme na off-page SEO (SEO, které se tvoří mimo váš web) pomocí zpětných odkazů na web. Každopádně je to běh na dlouhou trať, protože mimo jiné vyhledávače zohledňují také stáří webu nebo stránky. Aby byly výsledky co nejlepší, je nutné o web trvale pečovat.





Web bez SEO je jako kdybyste si otevřeli cukrárnu ve velkém měste, ale nedali na ni nápis Cukrárna a neměli žádnou výlohu. Jak by se o ní kdo dozvěděl?
Na webu je spoustu článků o tom, „jak dělat SEO“, doporučuji například článek SEO průvodce pro začátečníky nebo článek Co je to SEO – (optimalizace pro vyhledávače) v roce 2018. Důležité ale je na SEO opravdu myslet již před výrobou webu. Ideální postup je zjistit, jak vaši potenciální klienti vůbec vaše produkty hledají. Jaké výrazy používají. Abychom toto zjistili, je třeba udělat tzv. analýzu klíčových slov, z ní potom vytvoříme strukturu webu. To je první krok k úspěšnému webu. Následně aplikujeme veškerá pravidla SEO, ať už při tvorbě textů (copywritingu), tvorbě URL, titulků a popisků stránek, správné struktuře nadpisů apod. V rámci optimalizace je také dobré věnovat se lokální SEO. Je třeba dbát opravdu na plno věcí, ale vy se nebojte, na vše budu myslet já a vy si následně budete moci užít funkční web.