ČLÁNKY A NÁVODY PRO KLIENTY

Levný web – pro koho je vhodný?

Chcete levný web? To je dobrý začátek. Je dobré si napřed ujasnit, co od webu očekáváte. Chcete ho jen pro pár známých a nepotřebujete obrovskou návštěvnost? Nebo chcete prezentovat sebe a své služby a potřebujete více zakázek? Očekáváte, že web vám v tom pomůže? Nebo vsadíte spíše na reklamu?

Toto všechno je důležité si ujasnit, než se pustíte do poptávky na tvorbu webu. Proč? Protože vaše požadavky byste měli jasně formulovat před začátkem výroby webu, aby bylo vůbec možné výrobu vašeho webu správně nacenit a na konci nedošlo k nepříjemným překvapením na obou stranách, jak u zhotovitele, tak vás, tedy objednatele. Podle svých očekávání si pak můžete vybrat, u koho si necháte web zhotovit. Setkávám se s tím, že si klienti nechali web udělat u známého za nějakou fajn cenu. Co se pak ale stane? Web je špatně strukturálně postavený, není správně optimalizovaný pro vyhledávače a je špatně použitelný pro PPC reklamu. Výsledek je, že se web musí předělat, pokud má mít vůbec šanci se umístit ve vyhledávačích na relevantní dotazy.

 

„Levný web je reálný, ovšem dobře si pohlídejte výslednou kvalitu.“

Koho poptat, když jste se rozhodli pro levný web?

1. Soukromý web

V případě, že chcete web jen pro pár známých a umístění ve vyhledávačích pro vás není životně důležité, můžete s klidným srdcem poptat známého nebo živnostníka, který weby vytváří. Jedná se například o jednorázové soukromé akce, jako svatební web, soukromý blog a podobné aktivity.

Ceník pro tvorbu webu

 

2. Prezentace služeb

K prezentaci podniků a služeb živnostníků je vhodné už přistoupit komplexněji a přemýšlet v širších souvislostech. V tomto případě si ohlídejte, aby byl web dobře optimalizovaný pro vyhledávače a vsaďte také na lokální SEO, které je určené pro potenciální zákazníky nacházející se v okolí provozovny. Dále je dobré si ujasnit, zda budete v budoucnu dělat reklamu a tomu případně uzpůsobit stránky webu. Dobrý copywriting také dokáže zázraky. Web by již měl zohledňovat uživatelskou přívětivost a využívat CTA (call to action), tedy výzvy k akci. Je statisticky dokázáno, že weby s CTA mají vyšší míru konverze, tedy více akcí zákazníka, které vedou k nákupu/poptávce. Pro tento typ webu poptejte odborníka, který dokáže vyrobit web s ohledem na SEO a uživatelskou přívětivost webu (UX) nebo agenturu. U agentury očekávejte vyšší cenu, odhaduji minimálně dvojnásobnou než u živnostníka, na druhou stranu kvalita webů u agentur by měla být zaručená.

Ceník tvorby webu

 

3. Složitější weby a eshopy

V tomto případě si opravdu rozmyslete, jak rozdělíte finance. Web bude zřejmě alfou a omegou vašeho úspěchu a pokud ho ošidíte, mohli byste s podnikáním skončit dříve, než se nadějete. Pokud ale kvůli tvorbě webu nechcete vybrat celé konto, je rozumné poptat výrobu na vícero místech. Dopodrobna proberte, co všechno chcete na webu mít, jaké materiály máte k dispozici (fotky, texty, videa …) co očekáváte od výsledku a pak se rozhodněte. Ohlídejte si, co všechno máte zahrnuté v cenové nabídce. Pravděpodobně budete potřebovat také spuštění webu na hostingu, řešení GDPR, nasazení Google Analytics, Search Console, případně Facebook pixel či jiné analytické a marketingové nástroje. Zjistěte si, jestli je v cenové nabídce zahrnuté vkládání vašich textů a obrázků do webu, nebo zda to budete muset udělat sami, případně si za to připlatit. Ujasněte si také, jak to bude s platbou konzultací, někdo je má v ceně, někdo si za ně nechává zaplatit v hodinové sazbě.

Složitější weby a e-shopy bych doporučila nechat vyrobit u agentur, které se na toto specializují. Ověřte si hodnocení jednotlivých agentur, než jim svěříte výrobu vašeho webu, zkuste se poptat i po známých. Projděte si weby, které agentura vyrobila a dívejte se na to, jestli byste s takovým webem byli spokojení jak vizuálně, tak funkčně.

Pokud ovšem máte dostatek času (minimálně několik měsíců, dle rozsahu webu), můžete se domluvit i s živnostníkem, kde pravděpodobně ušetříte. Nevýhoda je, že v jednom člověku bude výroba webu trvat daleko déle, než by tomu bylo u agentury. Samozřejmě existují i výjimky a velmi také záleží na spolupráci klienta.

Ceník výroby webu

„Díky SEO vás potenciální zákazníci objeví sami z neplacených výsledků vyhledávání a ušetříte za reklamu.“

Levný web pro vás nemusí být jen sen

Dejte se do toho a půl je hotovo! 🙂 Poohlédněte se po vhodných tvůrcích webu a zašlete poptávku ještě dnes. Tvorba webu levně a s dobrou kvalitou, to je reálný požadavek, který vám mohou někteří zhotovitelé splnit, ovšem vybírejte obezřetně!

Chci si prohlédnout

Nevíte si rady?

Neváhejte se ozvat, nebo rovnou poslat zcela nezávaznou online poptávku.

Zuzana Fílová

Zuzana Fílová

Autorka článku, webový tvůrce a grafik

„Baví mě vytvářet weby tak, aby byly vizuálně atraktivní, ale zároveň co nejvíce funkční a optimalizované pro vyhledávače.“

Může vás také zajímat