Copywriting je kreativní tvorba textů, které budou zajímavé pro čtenáře, podpoří prodej či zájem o služby a zároveň pokud možno vyhoví vyhledávačům. Je to velký pomocník optimalizace pro vyhledávače (více o optimalizaci viz článek SEO) .
Výraz copywriting vznikl složením „copy“ (v tomto případě ve významu „reklamní sdělení“) a „writing“ („psaní“).¹

Je důležité zmínit v textu ta správná klíčová slova, ale s mírou, tak, aby text neodradil čtenáře. Důležité jsou především nadpisy H1-H6, ale i vhodné umístění relevantních klíčových slov v jednotlivých odstavcích. Vyvarujte se takzvaného tapetování – tedy opakování klíčových slov nejlépe v prvním pádu. Vyhledávače takovéto počínání vyhodnotí jako snahu je obelstít. Vyhledávače také dokáží rozpoznat jednotlivá a množná čísla, skloňování i synonyma. Nebojte se proto být v textu více kreativní.
Dobrý copywriter dokáže vzbudit sympatie či emoce v zákazníkovi a díky tomu prodat výrobek. Zahraje na tu správnou strunu a pomáhá budovat vztah s klientem, což je v dnešní době, kdy je získat nového zákazníka čím dál tím dražší, doslova k nezaplacení! 🙂
Pozor, dobrý copywriter se musí orientovat v principech SEO! Vždy si to ověřte, než se s některým pustíte do spolupráce.
„Copywriter musí myslet jak na živé čtenáře, tak na vyhledávací roboty a udělat radost oběma táborům“
Kde se o copywritingu dozvědět víc?
Doporučuji přečíst článek 31 copywriting tipů z psychologie od Ilinčeva nebo Co to je copywriting.
¹ Zdroj: Wikipedie, článek Copywriting.