Co je SEO jsme si vysvětlili v čánku SEO. Lokální SEO se snaží o totéž, tedy zviditelnění vaší provozovny ve výsledcích vyhledávání vztahujících se k místu, kde se nachází uživatel. Typicky jsou to výsledky v mapách, například v Google mapách či ve Firmy.cz nebo Mapy.cz od Seznamu. Je pak daleko více internetových katalogů, kde je možné se registrovat a získat tak možnost oslovit potenciální klienty blízko vaší pobočky.
„Místní optimalizace pro vyhledávače vám pomůže přitáhnout pozornost potenciálních klientů nacházejících se blízko vaší pobočky.“
Lokální SEO v praxi
Takto vypadá výsledek vyhledávání na Google, když zadáte slovo restaurace. Google vyhledá vám nejbližší restaurace a ukáže vám je na mapě. Uživatel pak snadno může přejít na internetové stránky restaurace a projít si menu. Rovnou pak restauraci možná navštíví.

Máte provozovnu, poskytujete služby? Pak je ve vašem nejlepším zájmu být vidět i na Mapy.cz. Jak vidíte na obrázku, jsem-li na výletě na Karlštejně a hledám, kde se najím, mohu si vybírat podle ikonek na mapě. Po rozkliknutí se mohu dostat na web restaurací a dopředu si proklepnout, jestli se tam dobře najím a zda je zázemí takové, jaké potřebuji (například má restaurace zahrádku? Točí tam Plzeň?)

Obdobně jako Google, i Seznam se snaží zobrazovat co nejbližší výsledky vyhledávání k místu, kde se nachází uživatel. Nabízí také mapu, kde se zobrazují krejčovství (zaregistrovaná na Firmy.cz) v okolí.

Kde se o dozvědět víc?
Například v článku Lokální SEO: Jak ho dělat správně? nebo Jak využít lokální SEO na maximum. O lokálním vyhledávání přímo na Googlu se dozvíte víc v článku Jak zlepšit umístění ve výsledcích lokálního vyhledávání na Googlu. Zajímavý článek plný statistik, který vás jistě přesvědčí o tom, jak prospěšné pro vás bude věnovat čas lokální optimalizaci pro vyhledávače, je 10 důvodů, proč Vám místní SEO služby mohou pomoci získat nové zákazníky.